Recenzia na pedál Falcon - P1000 od samotného "Hellraisera"

Keď som dostal od Mapex-u nové Saturny, dostal som k nim aj nového Falcona, aby som ho vyskúšal. Pamätám sa, že som vtedy povedal, že ho vyskúšam, ale neručím za to, že na ňom budem aj hrať. Zmena pedála je pre bubeníka najviac citlivá. Často sa stáva, že niektoré zautomatizované pohyby nefungujú a musíš si dlho zvykať a „učiť“ sa hrať s novým pedálom. Tiež som si myslel, že otázku pedála mám už vyriešenú. Vyskúšal som už asi všetky značky, dlhé roky som používal I.C. a bol som spokojný. Myslel som si, že nič lepšie už nenájdem. Aj preto sa mi do zmeny vôbec nechcelo. V Mapex-e mali pre to pochopenie a do ničoho ma netlačili. V Říčanoch som Falcona chviľu testoval, a už vtedy ma prekvapil jeho chod. Jednotlivé údery boli aj pri rýchlych sklzoch krásne dynamicky vyrovnané. Tak som ho zbalil a chodil so mnou na koncerty ako záložný pedál. Na slovenskej šnúre som ale začínal mať pocit, že môj starý pedál hrá trochu „odo mňa“ – akoby chcel zahrať viac a rýchlejšie, než mu káže moja noha. Po piatich koncertoch s týmito pocitmi som sa rozhodol vyskúšať Falcona. Nastavil som ho tak, ako som zvyknutý – sklon beatera do neutrálnej polohy – cca 45 stupňov, beater bez závaží, strunka skôr mäkká, ale nie príliš, zarážku na špičku som dal preč, a hneď som odohral 1,5 h koncert. Po koncerte som nášmu zvukárovi povedal, že s takým dobrým pedálom som v živote nehral. Hrali sa na nej skvele pomalé aj rýchle veci, sklzy. Robil presne to, čo som od neho chcel. Dával perfektné vyrovnané údery a hra s ním bola oveľa viac „usadená“. Ocenil som aj to, že ani po 90 min. sa mi noha neunavila. Po asi 10 koncertoch som vyskúšal 10g závažie na beater, a tým som dosiahol pre seba definitívne nastavenie. Falcon začal hrať presne tak, ako som od pedála vždy chcel. Vyhovuje mi, keď pedál hrá mierne „proti tebe“ – ako keby kládol veľmi jemný odpor. Vtedy mám z hry najlepší pocit a ovládanie špedála je pre mňa ideálne. Neostáva mi nič iné, len sa ospravedlniť Falconovi za počiatočnú nedôveru a odporučiť ho každému bubeníkovi.

späť
Novinky
Akcie a zľavy